11/14/2010

Jag har födelsedag idag

Gomoron gomoron! (ni känner väl igen hälsningsfrasen från TG? Som efterföljs av att bunta lite papper och nåjaaa!)
Två saker.
I vanliga fall skulle jag inte bry mig, men i år tycker jag det är väldigt viktigt att min vän Johu vinner det här. Årets lucia har kort hår. Hon är den coolaste personen jag känner. Jag känner mig som en tråkig tant bredvid henne! Idag sa hon att jag skulle äta lite kaka.

Jag fyller alltså 20 idag och firar (man kan inte fira på en söndag) med att dejta tvättmaskinen. Jag tvättade just utan vatten. Alltså jag tog ut tvätten och förstod för allt i världen inte hur den kunde vara torr! och smutsig! Så jag kastade in den igen. Så tumlade den runt i fem minuter innan jag tänkte att fan, kanske jag provar att vrida på kranarna. Jag hade gjort det redan men det var för att jag trodde att den som tvättade innan hade vridit tillbaka dem och jag aldrig kommer ihåg vart de pekar när de är öppna. Jag resonerade på nåt sätt så att om sladdarna vibrerar så måste de ju vara öppna. Dagens största missbedömning. Så vred jag tillbaka dem och hörde hur vattnet forsade in i maskinen och min tvätt rullade runt, som den ska, och den blev blöt när den gjorde det.

Hur länge det tog för mig att lista ut det? En halvtimme. Hur gammal jag är? 20. Voi dorka.

2 comments: