10/25/2010

"it kan ja skriv utan sean banan"

Hallå där kött och blåbär. Jag heter Ida och det här är mitt andra gästblogginlägg i mitt liv. 
Jag är just nu hos Serne, i min gamla lägenhet i den bästa av städer. Det är nästan lite finare här nu. Det är fint med lite möbler tycker jag. Mysigt. 
Vi ska på andra skedet i bilskolan imorgon. Halkbana och teori. Jag är så rädd för halkbanan att jag har grava svårigheter med att veta hur jag skall bete mig. Teorin hoppas jag mig kunna (halv)sova igenom. Vi har laddat upp med en trip till Gamla Vasa, hamburgare och PÄTKIS. För man får väl leva lite onyttigare när man är hemma på två veckors loma från ett land utan pätkis och Hesburgare? Säg jå. 
 Sen mot kvällen skall jag träffa Jossan, som är en av alla hundra jag inte sett sedan jag drog iväg till sydligare breddgrader en dag i somras. Det var en konstig dag. Brevbäraren kom och gav mig min sista dos post i handen precis innan pappa startade bilen på gården. I den dosen post fanns det viktigaste av allt - mitt hyreskontrakt. 

Jag vet inte varför jag skriver alla saker ibland. De bara bor i mitt huvud. Som Sean Banan, min nya pajas-idol. 
Och jo förresten, på fredag skall jag på humorgala i Kåomåsan! Det tycker jag ni också skall. Ni lär inte ångra er. 

Nåjå, nu ska vi väl börja sova för att minska risken att köra till skogs. 
Puss puss, jag lovar jag ringer dig! 

Med vänlig hälsning, 

No comments:

Post a Comment