11/23/2010

Jag hatar Facebook!

Ibland funderar jag verkligen på att bara lägga ner skiten. Enda anledningen till att jag inte gör det är att jag sedan i sommar är i ständig mailkontakt med en vän från Kuopio (men jag har andra mailadresser, det har jag ju..). Och för att hålla reda på folk lite. Men är det värt det? Jag vet inte hur många personer jag har "ignorerat" eller vad det heter, alltså att vad de skriver inte kommer upp på min förstasida. För vad de skriver är liksom "nu har jag vaknat" eller "ska fara till skolan". Vad människor gör är för mig kiinnostus nolla så kunde de inte försöka skriva något lite intressantare ens. Annat på FB som jag tappar nerverna på:
- skryt över hur mycket man tränar. "Sprang just 10 km, gud så skönt". Vem bryr sig???
- skryt över hur mycket man "festar" (att sitta i vardagsrummet med 5 polare och dricka öl är inte fest)
- folk som postar nyheter. Husis kan jag läsa själv liksom.
- folk som gillar precis allt. Speciellt folk som gillar emogrejer som "i'm done trying, fuck you fuck you fuck you".
- folk som hintar och bara hoppas att någon de är sur på ska ta åt sig men inte vågar säga det direkt. Cry me a river, build a bridge and get over it.
- att upptäcka att nån jävel har lagt upp bilder där jag ser ut som en gris. Och taggar dem! Varför varför varför?

Och måste man uppdatera 5 gånger om dagen? Jag ska inte påstå att mina egna små berättelser är mycket roligare men jag lovar att aldrig berätta vad jag äter till frukost.

1 comment:

  1. hahahahah i'm with you på fösta, andra, fjärde å femte :D

    ReplyDelete